Det er favre nye verden med e-handel og online markedsføring, hvor man i “gamle dage” havde fysiske butikker, hvor man endda kunne købe på klods nogle steder, dvs. vente med at betale til måneden var omme. Tiderne skifter hele tiden, og salg via e-handel stiger og stiger hele tiden. Især under Corona pandemien, hvor mange fysiske butikker også var lukket, var der gang i e-handlen og mange travle børnefamilier, karrieremennesker, studerende og alle andre, der bare har travlt i hverdagen, har opdaget, at det er langt nemmere at få leveret dagligvarer, take away samt møbler, tøj osv. over nettet, så man ikke skal rende forvildet rundt i mange forskellige butikker lige inden lukketid, men i stedet kan sidde roligt og komfortabelt, og både holde øje med børnene og købe ind over nettet samtidig.

Når dette så er sagt, er det en stor udfordring for de online butikker, der findes, at gøre opmærksomme på sig selv, især hvis det ikke ligefrem er de store brands, der er tale om. Hvordan gør man så det? Det ser vi nærmere på her. 

Gør synligheden større med SEO

Har du allerede en hjemmeside, men ikke synes, at der er trafik nok ind til siden, kan der være mange årsager hertil. Her kan SEO analyser fra et professionelt webbureau hjælpe gevaldigt, fordi der her bliver stillet skarpt på, hvilke søgeord, som kunderne typisk bruger, når de søger efter en virksomhed som din. Det kan både være ord, sætninger eller spørgsmål, der her er tale om. Efter søgeordsanalysen, er det nemmere at integrere søgeordene i dine webtekster, så du kommer højere op på søgemaskinernes rangering. Der er dermed meget konstruktivt at hente fra https://webbureau.dk, som har stor erfaring i at gøre din hjemmeside brugervenlig og SEO optimeret. 

E-handel bare kom an

Har du en webshop, er der også meget at hente i forhold til at gøre den brugervenlig, opdateret og SEO optimeret. Her kan en SEO analyse også være på sin plads, især hvis du forhandler et produkt, som der også er mange andre konkurrenter, der forhandler og sælger. Her skal du slå på din unikke profil, og gøre kunderne opmærksomme på, hvordan du skiller dig positivt ud i  forhold til konkurrenterne. Det kan være at slå på økologi, veganer, bæredygtighed, glutenfri, mindre CO2 udslip pga. brug af lokale forhandlere og leverandører osv. Uanset hvad, vil et af disse webbureauer fra https://webbureauer.dk kunne hjælpe dig i dit e-handels eventyr.