Svømmemuligheder i Herning

august 14, 2019 Slået fra Af administrator
Svømmemuligheder i Herning

Mange tænker på Herning som en by i det midt jyske, med langt til gode badefaciliteter og den der strandfeeling, som mange andre danske byer bryster sig af at have. Det kunne ikke være mere forkert. Faktisk er Herning en by med gode muligheder for vandhunde, motionister og barnlige sjæle til at få opfyldt deres ønsker omkring en god svømmetur og sjov med vand. Læs med her og opdag at Herning har en lang række gode faciliteter og en god placering i landskabet i forhold til den gode badetur.

Badesø og Vesterhav

Herning er placeret i det vestlige Jylland både tæt på hav og sø. Faktisk kan man i Hernings umiddelbare nærhed finde mange badesøer. Tættest er vel nok Fuglsang sø, som må siges blot at ligge et lille stenkast væk fra selve Herning centrum. Herfra er der god mulighed for en dejlig forfriskende svømmetur eller den der strandfølelse, som man måske kan mangle, når man bor inde i landet.

En anden god mulighed for den perfekte svømmetur i det fri, er at køre de små 60 kilometer til Søndervig og få oplevelsen af hav og strand ved Vesterhavet. Turen tager en lille time og er et godt udflugtsmål, hvis man ønsker sig en rigtig stranddag og kilometervis af klitter, sandstrand og hav.

Friluftsbade i Herning og dykker muligheder

Du finder fire forskellige friluftsbade i og omkring Herning. Friluftsbadet i Hammerum, Ilskov friluftsbad, Aulum friluftsbad og Sørvad kultur og idrætscenter byder alle på svømning i friluftsbassiner og her har man åben efter sæson.

Adgang til mange svømmehaller

Er man interesseret i at bade hele året, og indendørs, så byder Herning på flere gode muligheder for at svømme inde. Faktisk finder du hele fire forskellige svømmehaller i og omkring Herning. I Herning svømmehal, DGI-huset, Vildbjerg sports- og kulturcenter og Snejbjerg svømmehal finder du alle steder gode svømmehaller med fine faciliteter.

Få den gode motion med dykning og bcd veste

Svømning er en motions form, som virkelig batter, og som kan være med til at styrke nærmest hele kroppen. Samtidig er det også en skånsom måde at blive rørt på og appellerer derfor bredt til alle former for motionister. Ved at svømme påfører du dig (inden dykning) en bcd vest, ikke kroppen for store belastninger i forhold til for eksempel de stød, som går gennem kroppen når man løber, eller den overanstrengelse som sker, når man løfter vægte. I stedet glider man gennem vandet og foretager med svømning langsomme bevægelser, som strækker musklerne og giver den rette mængde modstand.

Lær at svømme rygcrawl

Når først man er blevet bidt af at komme i svømmehallen og få rørt kroppen i vand, så kan man begynde at forfine sin svømmeteknik og udforske forskellige svømmeformer. Det kunne for eksempel være at lære at svømme rygcrawl. Vil du gerne læse mere om rygcrawl og få de gode råd til en sund svømmestil, så kan du her læse mere og blive klog på de gode tricks. Klik dig ind på https://rygcrawl.dk/.

 

Oplev en stærkere krop

Med svømning en enkelt eller to gange om ugen vil du helt givet opleve at få en stærkere og sundere krop. Kroppen vil efter en time i vandet føles let og klar til ugens strabadser. Svømning er ikke kun gavnligt for kroppens muskler. Også dit sind og dine tanker kan komme på plads, når du svømmer. Det giver ro og tid til fordybelse, at bevæge sig i vand. Er man samtidig så heldig, at svømmehallen tilbyder sauna eller varmvandsbassiner, så er det en kærkomme mulighed for at give kroppen noget selvforkælelse. Brug noget af din tid i svømmehallen på at tage de dybe vejrtrækninger og giv dig selv den tid, det tager at få en god oplevelse med din svømning.